piątek, 4 listopada 2011

Pomysł na prezent: Trufle z ciemną czekoladą i nalewką wiśniową

Przedstawiam przepyszny pomysł na prezent dla bliskiej osoby - domowej roboty trufle - pralinki z czekoladą.

Składniki:
ok. 80 g biszkopta lub biszkoptów
80 g masła
100 g gorzkiej czekolady o wysokiej zawartości kakao min. 70%
3 kieliszki nalewki wiśniowej bądź dowolnego likieru
Do dekoracji można wykorzystać: cynamon, kakao, wiórki czekoladowe, posypkę cukrową, cukier puder, brązowy cukier, itp.

Pokruszyć biszkopt, dodać pokrojone masło, startą czekoladę, nalewkę. Zmiksować, następnie wstawić do lodówki na 2-3 godziny. Po wyjęciu uformować kulki i obtoczyć je w dowolnej posypce. Aby kulki były równe można nabierać masę łyżką do drążenia melonów.

Trufle ułożyć na papilotkach do muffinek i zapakować w ozdobne pudełeczko - można wykorzystać pudełko po bombonierce.

lub samemu przygotować pudełko z dekoracyjnego kartonu (wkrótce zamieszczę szablon).



Tym słodkim pomysłem rozpoczynam przygotowania do świąt Bożego Narodzenia. Od dzisiaj na blogu będę prezentować pomysły na własnoręcznie robione prezenty i dekoracje, a także pomysły na ciekawe zapakowanie prezentu. Zachęcam do częstego zaglądania.

P.S. Moja kuchnia wkrótce będzie wyglądała jak fabryka świętego Mikołaja:)

1 komentarz:

  1. Osobiście uważam, że prezenty należy dobierać do każdego indywidualnie. Mnie zawsze podobały się zegarki męskie casio i zawsze cieszyłem się, kiedy dostałem jeden z nich. Mam w domu 5 różnych - na każdą okazję, uważam, że każdemu się spodobają ;)

    OdpowiedzUsuń