piątek, 28 lutego 2014

Pierwszy rok dziecka

Pierwszy roczek mija tak szybko (oczywiście z perspektywy czasu), dziecko tak szybko się zmienia, każdy tydzień, miesiąc jest inny. Dni obfitują w nowe sztuczki naszego szkraba - szukałam ostatnio ciekawych pomysłów na utrwalanie tego pierwszego roku życia mojego synka. Znalazłam kilka sposobów, niestety niektórych już nie będę w stanie zrealizować, ale może Wam się przydadzą.


Pierwszy rok Twojego dziecka jest szczególny, ciekawym pomysłem na jego utrwalenie jest robienie zdjęć dziecku raz w tygodniu -  najlepiej na takim samym tle, a następnie zrobienie z tych zdjęć kolażu lub foto-książki.

Źródło
Inny fajny pomysł to robienie dziecku od narodzin do 1 roku zdjęcia w ubranku w rozmiarze na 12 miesięcy - dzięki temu, będzie można w ciekawy sposób zaobserwować jak dziecko rośnie.

Źródło
Przyrost malucha można również zobrazować fotografując go, co miesiąc z tą samą maskotką.

Źródło
Ten pomysł bardzo mi się spodobał i na szczęście zdążę go zrealizować, bo mój szkrab roczek kończy dopiero 31 maja - "Tablica pamięci:)" - infografika z zapisanymi krokami milowymi z minionego roku.

Źródło
Książka ze zdjęciami z każdego miesiąca z rozpisanymi krokami milowymi.

Źródło
Odciski stópek i rączek

Źródło
Ja dodatkowo założyłam też moim maluchom prywatnego bloga, do którego dostęp mają tylko wybrane osoby, na którym możemy na bieżąco publikować zdjęcia i zapisywać najważniejsze daty, wydarzenia, słowa, itp...


Kroki milowe, które warto sfotografować lub nagrać w pierwszym roku życia naszego dziecka:
  1. Pierwsze kroki
  2. Początki w raczkowaniu
  3. Pierwszy posiłek inny niż mleczko
  4. Pierwszy raz w pozycji stojącej
  5. Pierwsze święta
  6. Pierwsze słowa
  7. Pierwsze obroty
  8. Pierwsze wakacje
  9. Pierwszy spacer
  10. Pierwsze uśmiechy
  11. Pierwszą kąpiel
  12. Pierwszy dzień w domu
  13. Pierwszy ząbek
  14. Pierwsze spotkanie z poszczególnymi członkami rodziny
  15. Dzień narodzin
A może Wy znacie jakieś fajne pomysły na udokumentowanie pierwszego roku? Podzielcie się w komentarzach:)

4 komentarze:

  1. ale swietne pomysly :)))
    piękna pamiątka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również tutaj bardzo fajny pomysł https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1454595_190144041171168_1914310883_n.png, zdjęcie z fb Kreatywnie zakręcona

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite, nie mogę się napatrzeć. Pomysł obłędny. Gdybym miała obecny aparat 31 lat temu, to moja córuś miała by tysiące zdjęć, jak mój obecny kot.
    Pozdrówki i wszystkiego najlepszego.

    OdpowiedzUsuń