wtorek, 21 stycznia 2014

Insrtrukcja DIY: Miska z papier mache

Dzisiaj postanowiłam wypróbować technikę papier mache, wybrałam jeden z prostszych przepisów, a w przyszłości mam zamiar przetestować jeszcze inny, w którym wykorzystuje się rozdrobniony papier i klej z mąki i wody, ale o tym innym razem.

Do wykonania dzisiejszej miski zainspirowały mnie tego typu miski znalezione na etsy, niektóre wyglądają wręcz jak z porcelany.



Do przygotowania miski potrzebujemy:
  • balon
  • gazetę
  • klej typu vicol
  • farbę
  • pędzelek lub gąbkę
  • nożyczki










Miska Papier Mache krok po kroku:
  • Nadmuchaj balon i potnij gazetę 


  • Przyklejaj paski do balonu warstwami, równomiernie - ok 6-7 warstw: 






  • Odczekaj ok. 24 godzin, aż wszystko dobrze wyschnie.
  • Przekuj balon i odklej go od miski:

  • Wyrównaj brzegi:

  • Udekoruj według uznania. Ja wstępnie planowałam pomalować całą miskę na złoto sprayem, ale niestety nie starczyło mi farby, więc środek zostawiłam biały, ale docelowo chyba jednak pomaluję go na złoto:)

Evcia przygotowuje natomiast swoją wersję miski (jako prezent na dzień Babci) i koloruje ją pastelami olejnymi, a następnie ja ją zabezpieczę rozcieńczonym klejem typu vicol.

1 komentarz: