wtorek, 15 kwietnia 2014

Instrukcja DIY: Mój pierwszy królik Tilda krok po kroku

Jestem osobą raczej nie szyjącą, zdecydowanie bardziej leży mi szydełkowanie, ale zamarzył mi się króliczek Tilda, a zbliżająca się Wielkanoc zmotywowała mnie do spróbowania się z maszyną.


Tu zamyślona stoi w oknie i spogląda na strugi deszczu - pewnie czeka jak E. wróci z przedszkola i ja znowu przytuli:)







Wzór wykroju znalazłam w sieci tu, korzystałam z tego wzoru:


Jako, że to mój pierwszy raz w sklepie z tkaninami kupiłam dość tani materiał- w razie gdyby coś nie wyszło, żeby mi nie było żal:) Jak się okazało z metra materiału można by uszyć z 30 króliczków, dlatego też ostro je rozmnożyłam:)

Ale zaczynając od początku jak wykonałam króliczka Tilda krok po kroku:
  1. Wydrukowałam wykrój i wycięłam z niego poszczególne elementy, które naniosłam na tkaninę i wycięłam.
  2. Następnie pozszywałam je na lewej stronie, zostawiając otwór umożliwiający wywinięcie materiału, a później wypchanie go.
  3. Po wywinięciu na prawą stronę wszystkich elementów, wyprasowałam je, a następnie wypełniłam.
  4. Później pozszywałam i zabrałam się za strój.
  5. Ponieważ w trakcie pracy maszyna się na mnie zbuntowała i pedał zaczął dymić to strój zdecydowałam się zrobić na szydełku:) Przygotowałam skromną sukieneczkę i kwiatuszka do ozdobienia uszu:)
  6. Oczka narysowałam markerem, a nosek zrobiłam z kordonka.
  7. To czego się nauczyłam to to, że trzeba mocno wypychać tułów, mnie się niestety trochę marszy bo włożyłam za mało wypełniacza.Największą trudność miałam natomiast z przyszyciem rąk, tak aby w miejscu gdzie są przyszyte wyglądały schludnie. Aby ukryć pewne niedoskonałości zdecydował się więc zrobić sukieneczkę z króciutkim rękawkiem:)
I tak króliczek Tilda został Króliczką. Miał być niespodzianką od Zajączka dla E., ale nie dało się go ukryć więc został już przez nią przejęty i ledwo udało mi się go pożyczyć do zdjęć. Ponieważ szycie okazało się nie tak straszne, jak myślałam, to teraz powstają siostry króliczki w myśl Króliczkomanii, którą sobie wypowiedziałam:)

2 komentarze: